ניתן לראות את הלוגו של ChatGPT וגרף המניות העולה באיור זה - REUTERS/Dado Ruvic/Illustration/File Photo
מחקר טוען שצ'אטבוטים של בינה מלאכותית (AI) עשויים לחזות במדויק את תנועות מחירי המניות על ידי ניתוח מהיר של כותרות חדשות.
מומחים מאוניברסיטת פלורידה ניתחו את הדיוק של ChatGPT, אלגוריתם בינה מלאכותית, לניבוי האם ידיעה תשלח מחיר מניה גבוה יותר או נמוך יותר.
החוקרים גילו שהבוט היה, במקרים רבים, טוב יותר מכלים אחרים של "ניתוח סנטימנטים" שבהם השתמשו אנליסטים פיננסיים כדי לחזות אם סיפור יכול להעביר ערך.
המחקר, שלא זכה לביקורת עמיתים, השווה את התשובות של ChatGPT לגבי כותרות שונות לתנועות בפועל של מחירי המניות מנתונים היסטוריים.
נראה שהבוט, שפותח על ידי הסטארט-אפ OpenAI מעמק הסיליקון, הראה "כוח חיזוי מובהק סטטיסטית על תשואות יומיות בשוק המניות".
החוקרים סיפקו פקודות כתובות לבוט AI כדי "לשכוח את כל ההוראות הקודמות שלו". תעמיד פנים שאתה מומחה פיננסי".
הוא אמר: "אתה מומחה פיננסי עם ניסיון בהמלצת מניות. ענה 'כן' אם יש חדשות טובות, 'לא' אם יש חדשות רעות או 'לא ידוע' אם לא בטוח בשורה הראשונה.
בוט AI הוא מה שנקרא "מודל שפה גדול", מאומן על ידי עיכול מיליארדי דפים של מאמרים באינטרנט ומיליוני ספרים כדי להבין טוב יותר את הטקסט.
אנליסטים בגולדמן זאקס חזו בחודש שעבר שאלגוריתמים אלה של AI יכולים להחליף 300 מיליון משרות.
עם זאת, סביר להניח שאנליסטים פיננסיים ובוחרי מניות עדיין לא יצאו מעבודתם: הבדיקות בוצעו על נתוני שוק עבר, לא מידע חי עדכני.
אפילו מודלים של שפות גדולות כמו ChatGPT גרועים לשמצה בניתוח מספרים, ולעיתים קרובות משיגים סכומים בסיסיים מאוד.
במהלך הדגמה של מודל AI כזה על ידי מיקרוסופט, ביקשו ממנה מנהלים לסכם את דוחות הרווחים הכספיים של החברה. הבוט המשיך ליצור מספרים מזויפים לחלוטין.
עם זאת, אחד ממחברי העיתון, אלחנדרו לופז-לירה, אמר בראיון ל-CNBC: "אין ספק שתהיה לזה השפעה מסוימת על העסקת אנליסטים פיננסיים. השאלה היא האם אני רוצה לשלם לאנליסטים? או שאני פשוט מכניס מידע טקסט למודל?"
מודעות שיתוכננו על ידי רובוטים כאשר סוכנויות נוטשות קופירייטרים אנושיים
במקום אחר, אחת מסוכנויות השיווק הגדולות בעולם אמרה כי "ללא הגבלה וללא הגבלת זמן" תפסיק להעסיק צוות יצירתי אנושי שיחליף את עבודתם בטכנולוגיה בסגנון ChatGPT.
חברת BlueFocus, המדורגת כסוכנות השיווק ה-11 בגודלה בעולם, אמרה שהיא לא תעסיק עוד עובדים במיקור חוץ בתפקידי עיצוב יצירתי או קופירייטינג "כדי להניע את האימוץ המלא של AI יצירתי".
באימייל פנימי שנחשף לראשונה על ידי ה-South China Morning Post ביום חמישי, החברה מבית בייג'ינג אמרה שהיא תשכור פחות אנשים כדי שתוכל להתמקד בטכנולוגיית AI בסגנון ChatGPT במקום זאת.
בהודעה, שכל תוכנה דווח גם על ידי שירות החדשות Sina, נאמר כי הבעלים של BlueFocus החליטו "להפסיק לחלוטין ללא הגבלת זמן ארבע הוצאות מיקור חוץ הקשורות לעיצוב יצירתי, כתיבת תוכניות, קופירייטינג ועובדים לטווח קצר".
סינה אמרה כי BlueFocus השיגה רישיון Microsoft Azure OpenAI מוקדם יותר השבוע, תוך השערה שגישה לטכנולוגיית AI מתקדמת עומדת מאחורי המהלך להפסקת העסקת בני אדם.
מחיר מניית BluFocus הנסחרת בשנזן זינקה ביום חמישי בכמעט 20pc, ובסופו של דבר נסגרה ב-9.7pc גבוה יותר במחיר הפתיחה של אותו יום.
מאז שהחברה הכריזה בפברואר על ניסויים בטכנולוגיות AI, מחיר המניה שלה זינק בכמעט 80 יחידות ל-8.83 יואן (1.03 ליש"ט).
הסוכנות הודיעה בעבר שהיא תתנסה עם ERNIE, צ'טבוט AI מחברת הטכנולוגיה הסינית Baidu.
BlueFocus לא הגיבה מיד לבקשת תגובה.
סוכנויות פרסום בבריטניה כבר משתמשות בבינה מלאכותית כדי ליצור קמפיינים ולפשט מערכות עורפיות.
ענקית הפרסום WPP השתמשה בטכנולוגיה המתהווה כדי ליצור קמפיינים כולל מודעה של נייקי שבה סרינה וויליאמס משחקת טניס נגד עברה.
עם זאת, המנכ"ל מארק ריד התעקש שרובוטים לעולם לא יחליפו את בני האדם שיעלו רעיונות יצירתיים.
סר מרטין סורל, מייסד חברת הפרסום הדיגיטלי S4 Capital, אמר שהחברה שלו כבר משתמשת בבינה מלאכותית "ולא רק עבור קופירייטינג".
"אנחנו בוחנים איך אנחנו יכולים לשפר תהליכים פנימיים", אמר.
הגיבוי של מיקרוסופט בסך 10 מיליארד דולר (8 מיליארד ליש"ט) לחברת OpenAI החלוצית עורר מרוץ חימוש צ'אטבוט של AI בקרב חברות הטכנולוגיה בעולם.
ה-Bard Search Chatbot של גוגל פועל באופן דומה הן ל-ChatGPT והן ליישום החיפוש Bing של מיקרוסופט של תוכנת GPT-4 Large Language Model (LLM), שבעצמה עומדת בבסיס ChatGPT.
מוקדם יותר השבוע הודיעה אמזון שירותי האינטרנט שהיא משיקה תכונות חדשות המופעלות על ידי AI עבור קו מוצרי מחשוב הענן שלה, המכונה "Bedrock".
מקור: uk.finance.yahoo.com