חדשנות מעולם לא הייתה חשובה יותר
החברות המובילות מראות מדוע. 50 החברות המובילות בדו"ח החברות החדשניות ביותר לשנת 2023 עולות על מדד MSCI World בתשואת בעלי המניות ב-3.3% נקודות בשנה.
כיצד מנהיגים/ות מפגינים/ות את היתרונות של חדשנות
בדוח החברות החדשניות ביותר השנה, בוחנים מה עושים מנהיגים.ות המוכנים.ות לחדשנות (פיתוח חידושים של מוצרים, תהליכים ומודלים עסקיים שיכולים לספק השפעה בת קיימא) כדי להתקדם. דנים בחשיבותה של חדשנות במונחים של האופן שבו היא עוזרת למנהיגים.ות לבנות את העמידות שלהם.ן בפני אי ודאות כלכלית.
הנוסחה לחדשנות מחברות מובילות מנהיגים.ות מספקים.ות באופן עקבי מוצרים חדשים, נכנסים לשווקים חדשים ומקימים אפיקי הכנסה חדשים, בעוד שאלו המאחרים בכך, נאבקים להתקדם מעבר לשיפורים מצטברים.
ירידה מגבירה את ההימור בחדשנות
הזמנים השתנו. במהלך השפל של 2009, רק 58% מהחברות תכננו להגדיל את ההוצאות וכמעט 15% ציפו לקצץ בהשקעות בחדשנות. כיום, מספר הולך וגדל של חברות מתחילות להכיר ביתרונות של חדשנות, כאשר 79% מדרגים אותה בין שלושת העדיפויות העליונות שלהן (15 נקודות יותר מאשר ב-2009) ו-66% מתכננים להגדיל את ההוצאות (42% ביותר מ-10%) .
פותחים את הפוטנציאלים של AI
השאלה היא לא האם AI יכולה להשפיע, אלא אם חברות משתמשות ב-AI כראוי ולמקרי שימוש עם פוטנציאל להניב ערך עסקי אמיתי.
בניית חוסן ויתרון באמצעות חדשנות
החברות החדשניות ביותר מייצרות תשואות גבוהות יותר לבעלי המניות ובונות חוסן ויתרון באמצעות חדשנות. הסקר העולמי של BCG לשנת 2023 מדגיש את היתרונות של חדשנות וכיצד מנהיגים/ות עולים/ות על אחרים על ידי שימוש בכלים שחשיבותם מטפסת במהירות, כגון מיזוגים ורכישות , תכנון תיקים ו-AI.
הסקר לשנת 2023 מצא רמת חשיבות כמעט שיא של חדשנות: 79% מהחברות דירגו חדשנות בין שלושת העדיפויות העליונות שלהן, עלייה מ-75% ב-2022, ויותר מ-40% מצפים להגדיל משמעותית את ההוצאות השנה, זינוק של 16 נקודות אחוז לעומת השפל הכלכלי האחרון ב-2009.
אבל יש גם קבוצה מתפתחת של חברות שהולכת הרבה יותר רחוק ומציבה חדשנות בראש ובראשונה באסטרטגיות הצמיחה העתידיות שלהן . בעוד שכל החברות מצפות בממוצע להקצות יותר כסף לחידושים מצטברים קרובים לליבה, הקבוצה הקטנה הזו של חברות מוכנות לחדשנות מקדישה שליש מלא מההוצאות לפיתוח חידושים פורצי דרך.
חברות אלו משתמשות במגוון רחב של כלים אסטרטגיים כדי לחזק את פלטפורמות החדשנות והפרקטיקות שלהן והן הרבה יותר אגרסיביות בשימוש במיזוגים ורכישות, מכוונות לטכנולוגיות או תהליכים חדשניים, או ברכישת מנהיגים ועובדים עם יכולת מוכחת לחדשנות.
הם גם נוטים יותר לתזמר או להשתתף באקוסיסטפ , תוך מעורבות עם שותפים חיצוניים - ואפילו מתחרים - בחידושים.
הם מניעים חדשנות דיגיטלית עם הטיה ברורה למוצרים דיגיטליים חדשים, צוות זריז ושיפור תובנות לקוחות ושיווק. הם ממנפים את כוחה של חדשנות ב-AI, ובוחנים באופן קבוע את הביצועים של יחידות חדשנות או כלי רכב ומעבירים משאבים למרכזי הצלחה. הם מבינים את זהממשל וניהול תיקים יעילים , במיוחד בהתייחס לשקיפות נתונים, הם המפתח להנעת ההשפעה.
הדו"ח המלא :